Gaźnik motocyklowy działa poprzez mieszanie powietrza i paliwa w odpowiednich proporcjach, tworząc palną mieszankę. Ta mieszanina jest następnie wtłaczana do cylindra, gdzie może zostać zapalona. Gaźnik skuter składa się z wlotu powietrza, przepustnicy, strumienia głównego, strumienia biegu jałowego i komory pływakowej. Wlot powietrza umożliwia przepływ świeżego powietrza i dostanie się do korpusu gaźnika. Zawór przepustnicy jest sterowany ręką motocyklisty, gdy przekręca manetkę kierownicy lub pedał nożny; ten otwiera się/zamyka, aby kontrolować, ile mieszanki dostaje się do silnika. Główny strumień kontroluje ilość paliwa pobieranego z komory pływakowej; im więcej gazu przepływa przez nią, tym więcej benzyny zostanie do niej wciągnięte. Wreszcie, istnieje dysza biegu jałowego, która dozuje niewielkie ilości paliwa przy niskich obrotach, gdy motocykliści płyną lub stoją na biegu jałowym przed znakami stopu/światłami. Wszystkie te komponenty współpracują ze sobą, aby Twój motocykl działał płynnie i wydajnie z optymalnymi osiągami zarówno na drogach, jak i na szlakach! 

Rodzaje gaźników motocyklowych, gaźnik skuter

Gaźniki motocyklowe mają różne kształty, rozmiary i konstrukcje. Dwa najpopularniejsze typy to gaźniki suwakowe i gaźniki o stałej prędkości (CV). Gaźniki ślizgowe to najprostszy i najpopularniejszy typ gaźnika motocyklowego. Wykorzystują pojedynczą zwężkę Venturiego z zaworem motylkowym, który otwiera się po naciśnięciu przepustnicy, aby zwiększyć przepływ powietrza do silnika. Zwiększa to moc wyjściową i oszczędność paliwa. Węglowodany CV wykorzystują wiele zwężek Venturiego w celu zwiększenia przepływu powietrza, co pozwala na bardziej precyzyjną kontrolę stosunku powietrze/paliwo przy różnych obrotach, a także lepszą oszczędność paliwa w porównaniu z węglowodanami ślizgowymi. Zapewniają również lepszą jakość biegu jałowego niż węglowodany ślizgowe ze względu na zrównoważoną konstrukcję. Ponadto są łatwiejsze do strojenia niż inne rodzaje węglowodanów motocyklowych, ponieważ mają mniej ruchomych części i nie wymagają częstej regulacji ani konserwacji.