Description
Układ chłodzenia ma za zadanie nie dopuścić do wzrostu temperatury silnika ponad maksymalny poziom 150°C. Optymalna temperatura silnika to około 90-100°C. Większość silników jest chłodzona pośrednio, czyli cieczą która przepływa przez kanały wewnątrz silnika. Powracająca ciecz wraca przez komorę zawodu termostatycznego, który w zależności od temperatury płynu kieruje ją bezpośrednio do pompy, a później do kanałów silnika lub do chłodnicy w celu schłodzenia cieczy. Zastosowanie samej wody w układzie chłodzenia może skutkować awarią silnika na skutek jej zagotowania się. Brak płynu w układzie chłodzenia powoduje szybki wzrost temperatury podczas pracy i może doprowadzić do zatarcia silnika. Poziom płynu chłodniczego można monitorować poprzez sprawdzenie poziomu cieczy pod maską, odkręcając korek chłodnicy lub w zbiorniczku płynu chłodniczego. Jego poziom powinien utrzymywać się między minimum, a maximum. Płyn do układu chłodzenia (typu G11) 4MAX wyrzymuję temperaturę do -35°C, zawiera glikol monoetylenowy. Spełnia wymagania norm: PN-C-40007, ASTM D3306, BS 6580. Kolor – niebieski.
kia cee d gt cena, lexus es cena, opłaty autostrada a1, mercedes kupie, mata dla kierowcy, skoda citigo 2012, volkswagen olsztyn, wymiana lampy przedniej opel meriva, volkswagen t roc 2020, opel astra cabrio opinie, subaru brz toyota gt86 scion frs, autoryzowany serwis land rover, nowy ford fiesta, alufelgi ford 16, mazda cx30 wymiary, napinacz paska rozrządu, tani szybki samochód, chevrolet w polsce
yyyyy